پنجشنبه 10 مرداد 1392 :: نویسنده : The M.F

بسم الله الرحمن الرحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


اطلاعیه مراسم روز قدس 1392

"ششمین مراسم ابلیسک سوزی جنبش مصاف با همکاری تالار گفتگوی نورالمهدی"

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

آنها از تمام دستورات خداوند،خدای خودسرپیچی نمودند و دو بت گوساله شكل ازطلا و بتهای شرم آور دیگرساختند.بت بَعل راپرستش کردند و در مقابل آفتاب و ماه وستارگان سجده نمودند” .تورات/دوم پادشاهان/باب17/آیۀ16

 

امروزه سال هاست که نماد شیطان ( ابلیسک) در سراسر ایران به آتش کشیده می شود ،

با تمام فعالیتی که غرب برای پوچ گرایی و تبلیغ فرقه های نو ظهور انجام میدهد و قلب های کثیفی که امروزه شاهد آن هستیم.

ایستاده اند برای به انحراف کشیدن اسلام 

هر روزه نفرت جوانان بر آنان بیشتر شده و با ایمان قوی تر و توسل بر مولایمان صاحب الزمان(عج) در صحنه حضور دارند.

و اکنون، در 11 مرداد ماه 1392، مصادف با 24 رمضان 1434، برای ششمین بار و به منظور اعلام انزجار از شیطان و هم کیشانش (امریکا و اسرائیل)، ان شاالله این نماد را به آتش خواهیم کشید.

مکان: تهران ، میدان انقلاب

زمان سوزاندن: راس ساعت 11:33 ان شاالله

 

دوستان علاقه مند در سایر شهرها نیز می توانند از طرح ساخت ابلیسک،پاورپوینت ویژهو بروشورها (پشتو رو) استفاده نمایند و نفرت خود از شیطانیان را به سراسر جهان نشان دهند.

 

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=





سربرگ :
برچسب ها : اطلاعیه مراسم روز قدس 1392 (جنبش الهی مصاف)،
جستار های وابسطه : اطلاعیه مراسم روز قدس 1392 (جنبش الهی مصاف)،


داغ کن - کلوب دات کام
به نام خدا

به مناسبت نزدیك شدن به زمان ضربت خوردن امام متقین علی بن ابی طالب میخواهیم در این مقاله برای اولین بار منابعی را كه شهادت می دهند كه علی ع موقع ضربت خوردن فرموده است " فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ " یعنی " به خدای كعبه كه رستگار شدم " را از كتب شیعه و سنی به نمایش بگذاریم تا دهان عده ای عقب مانده ( شبكه وهابی كلمه فارسی ) كه می گویند این روایت حقیقت ندارد و در هیچ كتابی نیامده است را ببندیم .

 

قال مولى المؤمنین عند الشهادة: فزت و رب الكعبة

امیر مومنان موقع شهادت فرمود : به خدای كعبه كه رستگار شدم

مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسی - (ج 8 / ص 279)

 

أن ابن أبی طالب آنس بالموت من الطفل بثدی أمه، و أنه قال حین ضربه ابن ملجم علیه اللعنة: فزت و رب الكعبة.

علاقه ی علی بن ابی طالب به مرگ همانند علاقه كودك به پستان مادر است و او هنگام ضربه خوردن توسط ابن ملجم كه لعنت خدا بر او باد فرمود : به خدای كعبه كه رستگار شدم

مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسی - (ج 10 / ص 387)

 

و ضربه ابن ملجم على صلعته ، فقال علیّ علیه السلام : فزت و ربّ الكعبة.

و او هنگام ضربه خوردن توسط ابن ملجم كه لعنت خدا بر او باد فرمود : به خدای كعبه كه رستگار شدم

بهج الصباغة فی شرح نهج البلاغة - (ج 246 / ص 5)

 

فزت و رب الكعبة . . هذا هو علی بن أبی طالب

گفت : : به خدای كعبه كه رستگار شدم ... و او كسی نبود به جز علی بن ابی طالب

فی ظلال نهج البلاغة - (ج 99 / ص 2)

 

فزت و ربّ الكعبة

به خدای كعبه كه رستگار شدم

شرح نهج البلاغه (جعفرى) - (ج 1 / ص 121)

 

فزت و رب الكعبة

به خدای كعبه كه رستگار شدم

شرح نهج البلاغة - ابن ابی الحدید - (ج 127 / ص 3)

 

أمیر المؤمنین ع عند الضربة فزت و رب الكعبة

امیر مومنان موقع ضربت خوردن فرمود : به خدای كعبه كه رستگار شدم

قصص الأنبیاء - (ج 1 / ص 466)

 

فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ

به خدای كعبه كه رستگار شدم

بحارالانوار،( ج 42/ ص 239)

بحارالانوار، (ج 41/ ص 2)

بحارالانوار، (ج 70/ ص 59)

 

و خیلی منابع دیگر ....

 

موفق باشید



بن مایه :


سربرگ :
برچسب ها : سندیات فزت و ربك الكعبه از كتب شیعه و سنی - برای اولین بار در كل اینترنت،
جستار های وابسطه :


داغ کن - کلوب دات کام
شنبه 5 مرداد 1392 :: نویسنده : The M.F

اعمال مشترك شبهاى قدر

شب قدر همان شبى است كه در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائكه و روح كه اعظم ملائكه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف مشرّف مى شوند و آنچه براى هركس مقدّر شده است بر امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف عرض مى كنند و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است یكى آنكه در هر سه شب باید انجام داد و دیگر آنكه مخصوص است به هر شبى امّا اوّل پس آن چند چیز است: اوّل غسل است علاّمه مجلسى فرموده كه غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب كردن بهتر است كه نماز شام را باغسل بكند دوّم دو ركعت نماز است در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه وآله است كه از جاى خود برنخیزد تا حقّ تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد «الخبر» سیّم قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ وَما فیهِ، وَفیهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ،
خدایا از تو خواهم به حق كتاب فرستاده شده ات و آنچه در آنست كه در آن است نام بزرگت
وَاَسْمآؤُكَ الْحُسْنى ، وَما یُخافُ وَیُرْجى اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقآئِكَ مِنَ النَّارِ،
و نامهاى نیكویت و آنچه بدانها ترس و امید شود كه قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ

پس هر حاجت كه دارد بخواهدچهارم آنكه مُصحَف شریف رابگیرد وبر سر بگذارد وبگوید:

اَللّهُمَّ بِحَقِ هذَا الْقُرْآنِ،وَبِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ، وَبِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فیهِ، وَبِحَقِّكَ
خدایا به حق این قرآن و به حق آنكس كه او را بدان فرستادى و به حق هر مؤمنى كه در این قرآن مدحش كرده اى و به حقى كه
عَلَیْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ
تو بر ایشان دارى زیرا كسى نیست كه حق تو را بهتر از خودت بشناسد

پس ده مرتبه بگوید بِكَ یا اَللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلىٍّ و ده مرتبه بِفاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ

و ده مرتبه بِعَلِىّ بْنِ الْحُسَیْنِ و ده مرتبه بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُوسى و ده مرتبه بِمُحَمَّدِبْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍ و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ

پس هر حاجت كه دارى طلب كن پنجم زیارت كند امام حسین علیه السلام را. در خبر است كه چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مى كند از بُطنان عرش كه حقّ تعالى آمرزیده هر كه را كه به زیارت قبر حُسین علیه السلام آمده ششم احیا بدارد این شبها را همانا روایت شده هركه احیا كند شب قدرراگناهان اوآمرزیده شود هرچند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى كوهها وكیل دریاها باشد هفتم صد ركعت نماز كند كه فضیلت بسیار دارد و افضل آنست كه در هر ركعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند هشتم بخواند:

اَللَّهُمَّ اِنّى اَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً، لا اَمْلِكُ لِنَفْسى نَفْعاً وَلا ضَرّاً، وَلا
خدایا من شام كردم در حالى كه بنده خوارى هستم كه مالك سود و زیانى براى خویش نیستم و نتوانم
اَصْرِفُ عَنْها سُوءاً، اَشْهَدُ بِذلِكَ عَلى نَفْسى ، وَاَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ
از خویشتن پیش آمد ناگوارى را بازگردانم و این مطلبى است كه من آن را بر خویش گواهى دهم و به ناتوانى

قُوَّتى ، وَقِلَّةِ حیلَتى ، فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَاَنْجِزْ لى ما
خود و بیچارگیم در برابرت اعتراف دارم پس درود فرست بر محمد و آل محمد و وفا كن برایم بدانچه

وَعَدْتَنى ، وَجَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ،
بر من و همه مؤمنین و مؤمنات وعده فرمودى از آمرزش در این شب

وَاَتْمِمْ عَلَىَّ ما اتَیْتَنى فَاِنّى عَبْدُكَ الْمِسْكینُ الْمُسْتَكینُ، الضَّعیفُ
و تمام كن بر من آنچه را به من دادى زیرا كه من بنده بینواى مستمند ناتوان تهیدست

الْفَقیرُ الْمَهینُ، اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْنى ناسِیاً لِذِكْرِكَ فیما اَوْلَیْتَنى ، وَلا [غافِلاً]
خوار توام خدایا قرار مده مرا فراموشكار از یاد خویش در آنچه به من انعام فرمودى و نه غافل از

لِإِحْسانِكَ فیما اَعْطَیْتَنى ، وَلا ایِساً مِنْ اِجابَتِكَ، وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّى ،
احسانت در آنچه به من عطا كردى و قرارم مده ناامید از اجابت خویش و اگرچه دیرزمانى طول كشد

فى سَرَّآءَ اَوْ ضَرَّآءَ، اَوْ شِدَّةٍ اَوْ رَخآءٍ، اَوْ عافِیَةٍ اَوْ بَلاءٍ، اَوْ بُؤْسٍ اَوْ
چه در خوشى و چه در سختى در دشوارى یا در آسایش در تندرستى یا گرفتارى در تنگدستى یا

نَعْمآءَ، اِنَّكَ سَمیعُ الدُّعآءِ *
در نعمت براستى تو شنواى دعایى

و این دعا را كفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت كرده كه در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و ركوع و سجود و علاّمه مجلسى(ره) فرموده كه بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اَذْكار و صلوات بر محمد و آل محمدعلیهم السلام آنچه مقدور شود و در بعضى از روایات وارد شده است كه دعاء جوشن كبیر را در این سه شب بخوانند فقیر گوید كه دعاء جوشن در سابِقْ گذشت و روایت شده كه خدمت حضرت رسول صلى الله علیه وآله عرض شد كه اگر من درك كنم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود عافیت را.

 

اعمال شب بیست و سوم

شب بیست و سیّم در هَدِیّة الزَّائر ذكر شده از دو شب قدر سابق افضل است و از احادیث بسیار مُستَفاد مى شود كه شب قدر همین است و در این شب جمیع امور بر وفق حكمت مقدّر مى گردد و از براى این شب غیر از اعمالى كه با دو شب سابق شریكست چند عمل دیگر است اوّل خواندن سوره عنكبوت و رُوم كه حضرت صادق علیه السلام قَسم یاد فرموده كه خواننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت است دوّم خواندن حم دُخان سیّم خواندن سوره قَدر هزار مرتبه چهارم آنكه تكرار كند در این شب بلكه در تمام اوقات این دعا را اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ «الخ» و ذكر آن در ضمن ادعیه شبهاى دهه آخر بعد از دعاء شب بیست و سیّم گذشت پنجم بخواند:

اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى ، وَاَوْسِعْ لى فى رِزْقى ،
خدایا دراز كن عمرم را و فراخ كن روزیم را
وَاَصِحَّ لى جِسْمى ، وَبَلِّغْنى اَمَلى ، وَاِنْ كُنْتُ مِنَ الْأَشْقِیآءِ فَاْمحُنى

و سالم گردان تنم را و برسانم به آرزویم و اگر در زمره بدبختان هستم تو نامم را از
مِنَ الْأَشْقِیآءِ وَاْكتُبْنى مِنَ السُّعَدآءِ، فَاِنَّكَ قُلْتَ فى كِتابِكَ الْمُنْزَلِ

سلك آنان پاك كن و در زمره سعادتمندانم ثبت كن زیرا تو خودت در كتابى كه
عَلى نَبِیِّكَ الْمُرْسَلِ، صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَ الِهِ، یَمْحُو اللَّهُ ما یَشآءُ وَیُثْبِتُ، وَعِنْدَهُ اُمُّ الْكِتابِ.

بر پیامبر مرسلت صلى الله علیه وآله نازل فرمودى چنین گفتى: «خدا هر چه خواهد محو مى كند و ثبت مى كند و نزد او است اصل كتاب»

ششم بخواند:

اَللّهُمَّ اجْعَلْ فیما تَقْضى وَفیما
خدایا قرار ده در آنچه حكم كرده و
تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ، وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَكیمِ، فى لَیْلَةِ

مقدر فرموده اى از فرمان حتمى خود و در آنچه جدا كنى از دستور حكیمانه ات در شب
الْقَدْرِ مِنَ الْقَضآءِ الَّذى لا یُرَدُّ وَلا یُبَدَّلُ، اَنْ تَكْتُبَنى مِنْ حُجَّاجِ

قدر از آن حكمى كه بازگشت ندارد و تغییر پذیر نیست كه بنویسى مرا از حاجیان
بَیْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذَا، الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ، الْمَشْكُورِ سَعْیُهُمُ،

خانه محترم كعبه ات در همین امسال آنانكه حجشان مقبول و سعیشان
الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ، الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئاتُهُمْ، وَاجْعَلْ فیما تَقْضى

مورد تقدیر و گناهانشان آمرزیده و اعمال بدشان بخشوده شده و مقرر فرما در آنچه
وَتُقَدِّرُ، اَنْ تُطیلَ عُمْرى ، وَتُوَسِّعَ لى فى رِزْقى .

حكم كرده و مقدر فرموده اى كه عمرم را طولانى كنى و در روزیم وسعت دهى.

هفتم بخواند این دعا را كه در اقبال است:

یا باطِناً فى ظُهُورِهِ، وَیا ظاهِراً فى بُطُونِهِ وَیا باطِناً لَیْسَ
اى كه نهان است در عین آشكاریش و اى كه آشكار است در عین نهانیش و اى نهانى كه در
یَخْفى ، وَیا ظاهِراً لَیْسَ یُرى ، یا مَوْصُوفاً لا یَبْلُغُ بِكَیْنُونَتِهِ.

خفا نیستى و اى آشكارى كه دیده نشوى اى كه توصیفت كنند ولى هیچ وصفى به كنه ذات تو نرسد
مَوْصُوفٌ، وَلا حَدٌّ مَحْدُودٌ، وَیا غآئِباً غَیْرَ مَفْقُودٍ، وَیا شاهِداً غَیْرَ

و هیچ حدى محدودت نكند و اى كه پیدائى ولى گم نشده اى و اى كه حاضرى ولى مشهود
مَشْهُودٍ، یُطْلَبُ فَیُصابُ، وَلَمْ یَخْلُ مِنْهُ السَّمواتُ وَالْأَرْضُ

نشوى تو را طلب كنند و به مقصود نائل گردند، از تو خالى نیست آسمانها و زمین
وَمابَیْنَهُما طَرْفَةَ عَیْنٍ، لا یُدْرَكُ بِكَیْفٍ، وَلا یُؤَیَّنُ بِاَیْنٍ، وَلا بِحَیْثٍ،

و مابین آندو یك چشم برهم زدن، به چگونگى در نیائى و به جائى و سوئى اندر نشوى
اَنْتَ نُورُ النُّورِ، وَرَبُّ الْأَرْبابِ، اَحَطْتَ بِجَمیعِ الْأُمُورِ، سُبْحانَ مَنْ

توئى روشنى نور و پروردگار همه پروردگاران به تمام امور احاطه دارى منزه خدائى كه
لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَىْ ءٌ، وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ هكَذا، وَلا هكَذا غَیْرُهُ

نیست مانندش چیزى و او است شنواى بینا منزه است آنكه او چنین است و جز او دیگرى چنین نخواهد بود.

پس دعا مى كنى بدانچه بخواهى. هشتم آنكه غیر از غسل اوّل شب غسلى نیز در آخر شب كند و بدانكه از براى غسل و احیاء این شب و زیارت امام حسین علیه السلام و صد ركعت نماز فضیلت بسیار و تأكید شده شیخ در تهذیب روایت كرده از ابوبصیر از حضرت صادق علیه السلام كه فرمود در شبى كه امید مى رود شب قَدر باشد صد ركعت نماز كن و بخوان در هر ركعت قُلْ هُوَاللَّهُ اَحَدٌ را ده مرتبه گفتم فدایت شوم اگر قوّت نداشته باشم ایستاده بجا آورم فرمود نشسته بجا آور گفتم اگر قوّت نداشته باشم نشسته بجا آورم فرمود بجا آور به همان حالى كه به قفا خفته اى در فراش خود و از دعائم الاسلام روایتست كه حضرت رسول صلى الله علیه وآله در دهه آخر ماه رمضان رختخواب خود را جمع مى كرد و كمر خود را محكم مى بست براى عبادت و در شب بیست و سیّم اهل خود را بیدار مى كرد و آنها را كه خواب رُبُوده بود آب بصورتشان مى پاچید و حضرت فاطمه صلوات الله علیها نمى گذاشت در این شب احدى از اهلش بخوابد و علاج مى فرمود خواب آنها را به كمى طعام و مهیّا مى كرد آنها را براى احیاء آن شب از روز یعنى امر مى فرمود كه روز را خواب و استراحت كنند كه شب خوابشان نبرد و احیا بدارند و مى فرمود محروم كسى است كه از خیر امشب محروم بماند و روایت شده كه حضرت صادق علیه السلام سخت مریض شده بود چون شب بیست و سیّم ماه رمضان شد موالى خود را امر فرمود كه حركتش دادند به مسجد بردند و آن شب را در مسجد بود تا به صبح علامه مجلسى(ره) فرموده كه هر مقدار قرآن كه ممكن باشد در این شب بخواند و دعاهاى صحیفه كامله را بخواند خصوصاً دعاى مكارم الاخلاق و دعاى توبه و روزهاى این شبها را نیز باید حرمت داشت و به عبادت و تلاوت و دعا به سَر آورد زیرا كه در احادیث معتبره وارد شده است كه روز قدر در فضیلت مثل شب قدر است.



بن مایه :


سربرگ :
برچسب ها : اعمال شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان،
جستار های وابسطه :


داغ کن - کلوب دات کام
شنبه 5 مرداد 1392 :: نویسنده : The M.F

اعمال مشترك شبهاى قدر

شب قدر همان شبى است كه در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائكه و روح كه اعظم ملائكه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف مشرّف مى شوند و آنچه براى هركس مقدّر شده است بر امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف عرض مى كنند و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است یكى آنكه در هر سه شب باید انجام داد و دیگر آنكه مخصوص است به هر شبى امّا اوّل پس آن چند چیز است: اوّل غسل است علاّمه مجلسى فرموده كه غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب كردن بهتر است كه نماز شام را باغسل بكند دوّم دو ركعت نماز است در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه وآله است كه از جاى خود برنخیزد تا حقّ تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد «الخبر» سیّم قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ وَما فیهِ، وَفیهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ،
خدایا از تو خواهم به حق كتاب فرستاده شده ات و آنچه در آنست كه در آن است نام بزرگت
وَاَسْمآؤُكَ الْحُسْنى ، وَما یُخافُ وَیُرْجى اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقآئِكَ مِنَ النَّارِ،
و نامهاى نیكویت و آنچه بدانها ترس و امید شود كه قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ

پس هر حاجت كه دارد بخواهدچهارم آنكه مُصحَف شریف رابگیرد وبر سر بگذارد وبگوید:

اَللّهُمَّ بِحَقِ هذَا الْقُرْآنِ،وَبِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ، وَبِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فیهِ، وَبِحَقِّكَ
خدایا به حق این قرآن و به حق آنكس كه او را بدان فرستادى و به حق هر مؤمنى كه در این قرآن مدحش كرده اى و به حقى كه
عَلَیْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ
تو بر ایشان دارى زیرا كسى نیست كه حق تو را بهتر از خودت بشناسد

پس ده مرتبه بگوید بِكَ یا اَللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلىٍّ و ده مرتبه بِفاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ

و ده مرتبه بِعَلِىّ بْنِ الْحُسَیْنِ و ده مرتبه بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُوسى و ده مرتبه بِمُحَمَّدِبْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍ و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ

پس هر حاجت كه دارى طلب كن پنجم زیارت كند امام حسین علیه السلام را. در خبر است كه چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مى كند از بُطنان عرش كه حقّ تعالى آمرزیده هر كه را كه به زیارت قبر حُسین علیه السلام آمده ششم احیا بدارد این شبها را همانا روایت شده هركه احیا كند شب قدرراگناهان اوآمرزیده شود هرچند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى كوهها وكیل دریاها باشد هفتم صد ركعت نماز كند كه فضیلت بسیار دارد و افضل آنست كه در هر ركعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند هشتم بخواند:

اَللَّهُمَّ اِنّى اَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً، لا اَمْلِكُ لِنَفْسى نَفْعاً وَلا ضَرّاً، وَلا
خدایا من شام كردم در حالى كه بنده خوارى هستم كه مالك سود و زیانى براى خویش نیستم و نتوانم
اَصْرِفُ عَنْها سُوءاً، اَشْهَدُ بِذلِكَ عَلى نَفْسى ، وَاَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ
از خویشتن پیش آمد ناگوارى را بازگردانم و این مطلبى است كه من آن را بر خویش گواهى دهم و به ناتوانى

قُوَّتى ، وَقِلَّةِ حیلَتى ، فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَاَنْجِزْ لى ما
خود و بیچارگیم در برابرت اعتراف دارم پس درود فرست بر محمد و آل محمد و وفا كن برایم بدانچه

وَعَدْتَنى ، وَجَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ،
بر من و همه مؤمنین و مؤمنات وعده فرمودى از آمرزش در این شب

وَاَتْمِمْ عَلَىَّ ما اتَیْتَنى فَاِنّى عَبْدُكَ الْمِسْكینُ الْمُسْتَكینُ، الضَّعیفُ
و تمام كن بر من آنچه را به من دادى زیرا كه من بنده بینواى مستمند ناتوان تهیدست

الْفَقیرُ الْمَهینُ، اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْنى ناسِیاً لِذِكْرِكَ فیما اَوْلَیْتَنى ، وَلا [غافِلاً]
خوار توام خدایا قرار مده مرا فراموشكار از یاد خویش در آنچه به من انعام فرمودى و نه غافل از

لِإِحْسانِكَ فیما اَعْطَیْتَنى ، وَلا ایِساً مِنْ اِجابَتِكَ، وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّى ،
احسانت در آنچه به من عطا كردى و قرارم مده ناامید از اجابت خویش و اگرچه دیرزمانى طول كشد

فى سَرَّآءَ اَوْ ضَرَّآءَ، اَوْ شِدَّةٍ اَوْ رَخآءٍ، اَوْ عافِیَةٍ اَوْ بَلاءٍ، اَوْ بُؤْسٍ اَوْ
چه در خوشى و چه در سختى در دشوارى یا در آسایش در تندرستى یا گرفتارى در تنگدستى یا

نَعْمآءَ، اِنَّكَ سَمیعُ الدُّعآءِ *
در نعمت براستى تو شنواى دعایى

و این دعا را كفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت كرده كه در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و ركوع و سجود و علاّمه مجلسى(ره) فرموده كه بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اَذْكار و صلوات بر محمد و آل محمدعلیهم السلام آنچه مقدور شود و در بعضى از روایات وارد شده است كه دعاء جوشن كبیر را در این سه شب بخوانند فقیر گوید كه دعاء جوشن در سابِقْ گذشت و روایت شده كه خدمت حضرت رسول صلى الله علیه وآله عرض شد كه اگر من درك كنم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود عافیت را.

 

اعمال شب بیست و یكم

كفعمى از سید بن باقى نقل كرده كه در شب بیست و یكم مى خوانى:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَاقْسِمْ لى حِلْماً یَسُدُّ عَنّى بابَ الْجَهْلِ، وَهُدىً
خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد و چنان بردباریى بهره ام كن كه ببندد بر من دَرِ نادانى را و هدایتى
تَمُنُّ بِهِ عَلَىَّ مِنْ كُلِّ ضَلالَةٍ، وَغِنىً تَسُدُّ بِهِ عَنّى بابَ كُلِّ فَقْرٍ، وَقُوَّةً
به من ده كه بر من منت نهد از رهانیدن از هر گمراهى و بى نیازیى به من بده كه درهاى انواع فقر را به تمامى بر من ببندد و نیرویى

تَرُدُّ بِها عَنّى كُلَّ ضَعْفٍ، وَعِزّاً تُكْرِمُنى بِهِ عَنْ كُلِّ ذُلٍّ وَرِفْعَةً
به من ده كه هرگونه سستى را از من بازگرداند و عزتى كه از هر خوارى مرا گرامى دارى و رفعت مقامى كه بدان وسیله مرا

تَرْفَعُنى بِها عَنْ كُلِّ ضَعَةٍ، وَاَمْناً تَرُدُّ بِهِ عَنّى كُلَّ خَوْفٍ، وَعافِیَةً
از هر پستى بلند كنى و امنیتى كه بوسیله آن هر ترسى را از من دور كنى و تندرستى كه بدان وسیله مرا از

تَسْتُرُنى بِها عَنْ كُلِّ بَلاءٍ، وَعِلْماً تَفْتَحُ لى بِهِ كُلَّ یَقینٍ، وَیَقیناً تُذْهِبُ
هر بلایى بپوشانى و دانشى كه به آن هر یقینى را بر من مفتوح گردانى و یقینى كه بدان وسیله

بِهِ عَنّى كُلَّ شَكٍّ، وَدُعآءً تَبْسُطُ لى بِهِ الْإِجابَةَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ، وَفى
هر شك و تردیدى را از من دور سازى و دعائى كه اجابتش را بر من بگسترانى در همین امشب و در

هذِهِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ یا كَریمُ وَخَوْفاً تَنْشُرُ لى بِهِ
همین ساعت ... ... ... ... اى بزرگوار و ترسى به من بده كه

كُلَّ رَحْمَةٍ، وَعِصْمَةً تَحُولُ بِها بَیْنى وَبَیْنَ الذُّنُوبِ، حَتّى اُفْلِحَ بِها
هر رحمتى را بدان وسیله بر من بگسترانى و مرا چنان خودنگهدار كن كه همان حالت میان من و گناهان حائل شود

عِنْدَ الْمَعْصُومینَ عِنْدَكَ، بِرَحْمَتِكَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.
و بدان وسیله در پیشگاه معصومین (و خود نگهداران) درگاهت رستگار باشم اى مهربانترین مهربانان.

و روایت شده كه در شب بیست و یكم حمّاد بن عثمان بر حضرت صادق علیه السلام وارد شد حضرت سؤال كرد كه غسل كرده اى عرض كرد بلى فدایت شوم پس حضرت حصیرى طلبید و حمّاد را نزدیك خود طلبید و مشغول نماز شد و پیوسته آن حضرت نماز خواند و حمّاد نیز خود را به آن حضرت چسبانیده بود و نماز مى خواند تا از نمازهاى خویش فارغ شدند پس آن حضرت دعا كرد و حمّاد آمین گفت تا صبح طلوع كرد آن جناب اذان و اقامه گفت و بعض از غِلْمان خود را طلبید و پیش ایستاد و نماز صبح خواند در ركعت اوّل حمد و قدر و در دویّم حمد و توحید خواند و بعد از نماز مشغول به تسبیح و تحمید و تقدیس و ثناى بر خدا و صلوات بر پیغمبرصلى الله علیه وآله و دعا براى مؤمنین و مؤمنات و مسلمین و مسلمات شد پس سر به سجده نهاد و مقدار یك ساعت بجز نفس چیزى از آن جناب شنیده نشد پس از آن این دعا را خواند لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْاَبْصارِ تا آخر دعا كه در اقبالست و شیخ كلینى روایت كرده كه حضرت باقرعلیه السلام در شب بیست و یكم و بیست و سیّم دعا مى خواند تا نیمه شب و بعد از آن شروع مى نمود به نماز خواندن و بدانكه در هر شب از شبهاى این دهه غسل مستحب است و روایت شده كه حضرت رسول صلى الله علیه وآله در هر شب این دهه غسل مى كرد و اعتكاف در این دهه مستحب است و فضیلت بسیار دارد و افضل اوقات اعتكاف است و روایت شده كه مقابل دو حجّ و دو عمره است:
وَكانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ: اِذا كانَ الْعَشْرُ الْأَواخِرَ، اعْتَكَفَ فِى الْمَسْجِدِ، وَضُرِبَتْ لَهُ قُبَّةٌ مِنْ شَعْرٍ، وَشَمَّرَ الْمیزَرَ، وَطَوى فِراشَهُ.
رسم رسول خدا صلى اللّه علیه و آله چنان بود كه چون دهه آخر ماه رمضان مى شد در مسجد معتكف مى شد و چادرى موئین برایش مى زدند و كمر را محكم مى بست و بستر خواب را جمع مى كرد.

و بدانكه در این شب در سنه چهلم واقع شد شهادت مولاى ما حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و در این شب تجدید مى شود احزان آل محمّد علیهم السلام و اشیاع ایشان و روایت شده كه در آن شب مانند شب شهادت امام حسین علیه السلام برداشته نشد سنگى از روى زمین مگر آنكه در زیر آن خون تازه بود شیخ مفید فرموده كه در این شب صلوات بسیار بفرستد و سعى و كوشش كند در نفرین بر ظالمان آل محمدعلیهم السلام و لعن بر قاتل امیرالمؤمنین علیه السلام روز بیست و یكم روز قتل حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و مناسبست زیارت آن جناب و كلمات حضرت خضرعلیه السلام كه به منزله زیارت آن حضرتست در این روز.



بن مایه :


سربرگ :
برچسب ها : اعمال شب بیست و یكم ماه مبارك رمضان،
جستار های وابسطه :


داغ کن - کلوب دات کام
شنبه 5 مرداد 1392 :: نویسنده : The M.F

اعمال مشترك شبهاى قدر

شب نوزدهم، اوّل شبهاى قدر است و شب قدر همان شبى است كه در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائكه و روح كه اعظم ملائكه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف مشرّف مى شوند و آنچه براى هركس مقدّر شده است بر امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف عرض مى كنند و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است یكى آنكه در هر سه شب باید انجام داد و دیگر آنكه مخصوص است به هر شبى امّا اوّل پس آن چند چیز است: اوّل غسل است علاّمه مجلسى فرموده كه غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب كردن بهتر است كه نماز شام را باغسل بكند دوّم دو ركعت نماز است در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه وآله است كه از جاى خود برنخیزد تا حقّ تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد «الخبر» سیّم قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ وَما فیهِ، وَفیهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ،
خدایا از تو خواهم به حق كتاب فرستاده شده ات و آنچه در آنست كه در آن است نام بزرگت
وَاَسْمآؤُكَ الْحُسْنى ، وَما یُخافُ وَیُرْجى اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقآئِكَ مِنَ النَّارِ،
و نامهاى نیكویت و آنچه بدانها ترس و امید شود كه قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ

پس هر حاجت كه دارد بخواهدچهارم آنكه مُصحَف شریف رابگیرد وبر سر بگذارد وبگوید:

اَللّهُمَّ بِحَقِ هذَا الْقُرْآنِ،وَبِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ، وَبِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فیهِ، وَبِحَقِّكَ
خدایا به حق این قرآن و به حق آنكس كه او را بدان فرستادى و به حق هر مؤمنى كه در این قرآن مدحش كرده اى و به حقى كه
عَلَیْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ
تو بر ایشان دارى زیرا كسى نیست كه حق تو را بهتر از خودت بشناسد

پس ده مرتبه بگوید بِكَ یا اَللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلىٍّ و ده مرتبه بِفاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ

و ده مرتبه بِعَلِىّ بْنِ الْحُسَیْنِ و ده مرتبه بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُوسى و ده مرتبه بِمُحَمَّدِبْنِ عَلِىٍّ و ده مرتبه بِعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍ و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ

پس هر حاجت كه دارى طلب كن پنجم زیارت كند امام حسین علیه السلام را. در خبر است كه چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مى كند از بُطنان عرش كه حقّ تعالى آمرزیده هر كه را كه به زیارت قبر حُسین علیه السلام آمده ششم احیا بدارد این شبها را همانا روایت شده هركه احیا كند شب قدرراگناهان اوآمرزیده شود هرچند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى كوهها وكیل دریاها باشد هفتم صد ركعت نماز كند كه فضیلت بسیار دارد و افضل آنست كه در هر ركعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند هشتم بخواند:

اَللَّهُمَّ اِنّى اَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً، لا اَمْلِكُ لِنَفْسى نَفْعاً وَلا ضَرّاً، وَلا
خدایا من شام كردم در حالى كه بنده خوارى هستم كه مالك سود و زیانى براى خویش نیستم و نتوانم
اَصْرِفُ عَنْها سُوءاً، اَشْهَدُ بِذلِكَ عَلى نَفْسى ، وَاَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ
از خویشتن پیش آمد ناگوارى را بازگردانم و این مطلبى است كه من آن را بر خویش گواهى دهم و به ناتوانى

قُوَّتى ، وَقِلَّةِ حیلَتى ، فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَاَنْجِزْ لى ما
خود و بیچارگیم در برابرت اعتراف دارم پس درود فرست بر محمد و آل محمد و وفا كن برایم بدانچه

وَعَدْتَنى ، وَجَمیعَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ،
بر من و همه مؤمنین و مؤمنات وعده فرمودى از آمرزش در این شب

وَاَتْمِمْ عَلَىَّ ما اتَیْتَنى فَاِنّى عَبْدُكَ الْمِسْكینُ الْمُسْتَكینُ، الضَّعیفُ
و تمام كن بر من آنچه را به من دادى زیرا كه من بنده بینواى مستمند ناتوان تهیدست

الْفَقیرُ الْمَهینُ، اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْنى ناسِیاً لِذِكْرِكَ فیما اَوْلَیْتَنى ، وَلا [غافِلاً]
خوار توام خدایا قرار مده مرا فراموشكار از یاد خویش در آنچه به من انعام فرمودى و نه غافل از

لِإِحْسانِكَ فیما اَعْطَیْتَنى ، وَلا ایِساً مِنْ اِجابَتِكَ، وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّى ،
احسانت در آنچه به من عطا كردى و قرارم مده ناامید از اجابت خویش و اگرچه دیرزمانى طول كشد

فى سَرَّآءَ اَوْ ضَرَّآءَ، اَوْ شِدَّةٍ اَوْ رَخآءٍ، اَوْ عافِیَةٍ اَوْ بَلاءٍ، اَوْ بُؤْسٍ اَوْ
چه در خوشى و چه در سختى در دشوارى یا در آسایش در تندرستى یا گرفتارى در تنگدستى یا

نَعْمآءَ، اِنَّكَ سَمیعُ الدُّعآءِ *
در نعمت براستى تو شنواى دعایى

و این دعا را كفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت كرده كه در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و ركوع و سجود و علاّمه مجلسى(ره) فرموده كه بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اَذْكار و صلوات بر محمد و آل محمدعلیهم السلام آنچه مقدور شود و در بعضى از روایات وارد شده است كه دعاء جوشن كبیر را در این سه شب بخوانند فقیر گوید كه دعاء جوشن در سابِقْ گذشت و روایت شده كه خدمت حضرت رسول صلى الله علیه وآله عرض شد كه اگر من درك كنم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود عافیت را.

 

اعمال شب نوزدهم

و امّا دویّم یعنى اعمال مخصوصه این شبها پس اعمال شب نوزدهم چند چیز است اوّل صد مرتبه اَسْتَغْفِرُاللَّهَ رَبّى وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ دویّم صد مرتبه اَللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ سیّم بخواند دعاء یا ذَاالَّذى كانَ را كه در قسم چهارم گذشت. چهارم بخواند:

اَللّهُمَّ اْجْعَلْ فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ،
خدایا قرار ده در آنچه حكم كرده و مقدر فرموده اى از سرنوشت حتمى
وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الحَكیمِ فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ، وَفِى الْقَضآءِ الَّذى لا
و در آنچه جدا كنى از فرمان حكیمانه ات در شب قدر و در آن قضا و قدرى كه برگشت و

یُرَدُّ وَلا یُبَدَّلُ، اَنْ تَكْتُبَنى مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِكَ الْحَرامِ، الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ،
تغییر و تبدیلى ندارد كه نام مرا در زمره حاجیان خانه محترمت (كعبه) بنویسى آنان كه حجشان

الْمَشْكُورِ سَعْیُهُمُ، الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ، الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئاتُهُمْ، وَاجْعَلْ
مقبول و سعیشان مورد تقدیر و گناهانشان آمرزیده و كردار بدشان بخشوده شده است و قرار ده

فیما تَقْضى وَتُقَدِّرُ، اَنْ تُطیلَ عُمْرى ، وَتُوَسِّعَ عَلَىَّ فى رِزْقى،
در آنچه مقدر فرموده اى كه عمر مرا طولانى كرده و روزیم را وسیع گردانى

وَتَفْعَلَ بى كَذا وَكَذا،
و به جاى این كلمه حاجت خود را ذكر كند.



بن مایه :


سربرگ :
برچسب ها :
جستار های وابسطه :


داغ کن - کلوب دات کام


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
ایران مصاف
جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر .«امام خمینی (ره)»
درباره تارنما

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود فراوان.
این تارنما صرفا برای یاد آوری گذشته ی گهر بار ایران اسلامی می باشد . تاریخ و تمدنی که باعث افتخار ایرانیان شده است . ایرانیانی که در عصر جاهلیت دنیا یگانه پرست بودند . این دلیلی بر نژاد پرستی و تعصبات نژادی نیست بلکه به عنوان هم میهن تاریخ کشورمان را تحسین می کنیم.
در این تارنما هیچ گونه هدف سیاسی یا تبلیغی نداشته و نخواهیم داشت . هم چنین به این اعتقاد راسخیم که برای نشان دادن سربلندی ایران عزیز هیچ نیازی به زیر پا گذاشتن ادب و همچنین توهین به اقلیت ها ی قومی در سرتاسر دنیا به ویژه در ایران اسلامی نمی باشد . پس از دوستان گرامی درخواست می کنم اگر مواردی غیر از موارد ذکر شده را در این تارنما مشاهده نمودند ، به این جانب اطلاع دهند .

چو ایران نباشد تن من مباد .
The M.F

مدیر وبلاگ : The M.F
پند های کوروش کبیر

لوگوی های حمایتی
نگارندگان

تماس با ما

نظرسنجی
این وبلاگ چند درصد از دانسته های شما را نسبت به گذشته تغییر داده است ؟








آمار تارنما
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان : هم اکنون یک نفر
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
من در کلوب دات کام
پاره ای از امکانات


با ما در تماس باشید

 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو